Unlock
star
Nr.
Per Ahlander

Tack för en mycket intressant föreläsning! Håller tummarna för att ni får pengarna ni sökt! Boken om Skedemosseområdet ser jag också fram emot.

Per Landström

Tack för intressant föreläsning. På Eketorp såg jag i somras texter och fakta på stora vepor om Ölands fornborgar allmänt och om flera av borgarna (kanske alla) och vill minnas att de var författade av Jan-Henrik, finns dessa texter sammanställda i häfte eller bok?

Anette Leijonberg

Toppen!

Admin Andreas Juhl

Hej Anette! Om några minuter bör du kunna se eftersändningen.

Anette Leijonberg

Hur snart efter livesändningen kan man se eftersändning?

Admin Stefan S

Tackar för ikväll, jag ska framföra berömmet!

Kristina Nilsson

Tack för en jätteintressant förläsning, håller tummarna för att ni får sätta igång med undersökningar snart!!!

Karin Fredriksson

Tack Henke! Alltid spännande att lyssna på dig!

Anne Christine

Tack för intressant kväll!

Ronny Wägre

Tack , jätteintressant blir intressant att följa de undersökningar som kommer att göras (hoppas vi)

Robin Petersson

Finns avhandlingen från 1700-talet att få tag på någonstans?

Per Ahlander

Sörby var ju tydligen så försvunnen att den glömdes bort. Fanns det någon orsak till att just den fornborgen blev mer "försvunnen" än övriga på Öland? Sank mark så att den sjönk ner eller har man tagit av murarna till byggnadsmaterial?

Madelene Samuelsson

Skulle Henke komma med en bok snart?

Madelene Samuelsson

Stort TACK! Väldigt intressant!

Admin Stefan S

Passa på att ställa frågor till Jan-Henrik!

Per Ahlander

Har precis köpt biljett - två minuter innan start!

Charlotte Axelsson

Toppen tack för snabbt svar. Då kollar jag i lugn och ro.

Admin Stefan S

Hej Charlotte! Du kan se den här i efterhand.

Charlotte Axelsson

Hej, jag sitter på krösatåget och har svårt att delta. Visst kan jag se föreläsningen i efterhand? Jag har köpt biljett till idag.

Admin Anna Karlsson

Såhär gör du: Gå in på Kalmar läns museums startsida: https://kalmarlansmuseum.se/ Meny Evenemangskalender Välj programmet du vill se. Klicka på den röda biljettknappen ”KLM Play 39 kr. Live eller repris.” (En röd symbol snurrar runt några sekunder, ungefär som en triangel som bygger ihop sig, innan sidan öppnar upp sig helt.) Klicka på ”Köp 39 kr”. Välj betalmetod: Värdekod, Swish eller kort. Första gången måste du registrera dig i samband med att du loggar in. Klart! Mycket nöje!

Admin Anna Karlsson

Hej Margareta!

Margareta Roupe Wester

Hur gör jag för att köpa biljett till en digital version av föreläsningen om Sörby Borg?